alvand77
alvand77
قالب وبلاگ

صحبت از مجتبی جباری بازیکن خوش‌فکر و دوست‌داشتنی استقلالی‌هاست. هافبک محبوب آبی‌پوشان پایتخت‌آنقدر متفاوت می‌اندیشد و زندگی‌اش نسبت به سایر فوتبالیست‌ها تفاوت دارد که تصمیم به نگارش آن گرفتیم.

آنچه در پی می‌خوانید ماحصل تلاش‌های چند روز اخیرمان برای مطلع شدن از دیدگاه آقای خاص فوتبال ایران است.

 

بیوگرافی

مجتبی جباری در 26/3/1362 در رباط‌کریم به دنیا آمد. در خانواده‌ای نسبتا پرجمعیت که یک برادر و یک خواهر را برای وی به ارمغان داشت. البته خانواده وی تقریبا ورزشی بود! چرا که پدرش علاقه خاصی به ورزش و فوتبال داشت.

 

کودکی آرام و کم‌حرف

 در کودکی نیز کاملا سکوت را به حرافی ترجیح می‌داد! کمتر کسی یادش می‌آید که مجتبی در کودکی و در مجلس‌ها و مهمانی‌ها، در صحبت کردن یکه تازی کند. نزدیکانش می‌گویند اگر از او سئوالی می‌پرسیدیم حرف می‌زد، در غیر این صورت هیچ حرفی از او نمی‌شنیدیم!

 

تحصیلات

دوره ابتدایی را در مدرسه جلال‌آل‌احمد سپری کرد و دوران راهنمایی را در مدارس چمران و هدایت. جباری در دوران دبیرستان رشته ریاضی فیزیک را در دبیرستان عرفان (فرهنگ) خواند. جالب است بدانید مدارس ابتدایی و دبیرستان وی در یک مکان بود. در واقع وقتی مجتبی قصد داشت وارد دوره متوسطه شود وارد مدرسه دوران دبستان خود شد چرا که آموزش و پرورش آن منطقه دبستان آل‌احمد را تبدیل به دبیرستان کرده بود.

جباری که نمرات خوبی در دروس ریاضی و فیزیک داشت به خاطر علاقه وافر به فوتبال تصمیم گرفت فوتبالش را به طور جدی ادامه دهد. از این رو قید دانشگاه‌آزاد را زد. البته مجتبی از این که درس را رها کرده است. آنچنان اظهار پشیمانی نکرده است و معتقد است راه موفقیت، فقط درس نیست!

 

پدری فوتبالدوست و مادری دلسوز

شاید یکی از مشوقین اصلی هافبک استقلالی‌ها برای آن که تبدیل به فوتبالیستی حرفه‌ای شود، پدرش بود. مادر مجتبی جباری نیز معتقد بود پسرش وقتی فوتبال بازی می‌کرد دیگر کمتر به درس‌هایش می‌رسید. به همین خاطر بیشتر اوقات به وی تذکر می‌داد که درس‌هایش را جدی بگیرد. مجتبی هم که دانش‌آموزی تیزهوش بود سعی می‌کرد درس‌هایش را خیلی زود بخواند تا اجازه مادر را برای حضور در کوچه و بازی گل کوچک جلب کند.

 

بازی به خاطر شغل پدر

اولین تیمی که جباری در دوران جوانی انتخاب کرد جوانان راه‌آهن بود. مجتبی به خاطر شغل پدرش، راه‌آهن را انتخاب کرد تا بیشتر وقتش را با پدر خود باشد. حمایت‌های همه‌جانبه پدر وی سبب شد تا مجتبی در سال‌های حضورش در راه‌آهن به عنوان یکی از موثرترین بازیکنان این تیم شناخته شود.

 

عشق به استقلال

رنگ اتاقش آبی نبود اما از بچگی عاشق استقلال بود. با پدر و دایی‌اش به استادیوم می‌رفت و بازی تیم محبوبش را تماشا می‌کرد. وقتی توانست با بازی‌های خود مربیان تیم‌های پایه استقلال را متقاعد کند تا او را به خدمت بگیرند درنگ نکرد و پیشنهاد استقلالی‌ها را برای بازی در این تیم پذیرفت.

 

خاطرات خوش‌مشهد

دوران سربازی‌اش را به مشهد رفت و برای ابومسلمی‌ها بازی کرد. در واقع حضور پررنگ جباری در ترکیب سیاه‌جامگان مشهدی سبب شد تا وی نامی را در بین فوتبالدوستان، برای خود دست و پا کند. هماهنگی جباری با بادامکی، تیموریان و خسرو حیدری باعث شده بود ابومسلم یکی از غول‌کش‌های لیگ در آن روزها لقب بگیرد.مجتبی همواره در خاطراتش از روزهای خوبی که در مشهد می‌گذراند یاد می‌کند و هنوز هم دوستانی را در مشهد دارد.جباری در مشهد بیشتر با خسرو حیدری و حسین بادامکی رابطه خوبی داشت و هر وقت که تنها می‌شد به حرم امام‌رضا(ع) می‌رفته تا‌آرامش پیدا کند.

 

خلاقیت در خوابگاه!

روزهای خوش‌مشهد را با خاطراتی که در اردوهای ابومسلم داشته بیان می‌کند. همبازی‌‌های مجتبی در ابومسلم می‌گویند که او کمتر اهل شوخی بود. اما وقتی تصمیم می‌گرفت با بازیکنان شوخی کند، مزاح‌هایش نیز متفاوت بوده است به گونه‌ای که هیچ‌کس انتظار آن که مجتبی چنین شوخی‌هایی را بکند، نداشت.

 

ناراضی از فوتبال ایران

سازش را مخالف آنچه دیگران از وی انتظار دارند کوک می‌کند. همیشه از فوتبال ایران و سیستم آن ناراضی بوده است. برایش هیچ‌فرقی ندارد که چه کسی مربی تیمش است و چه فردی مدیریت تیم را برعهده دارد. هر وقت احساس کند مواضعش از لحاظ مالی و اصولی در خطر است، لب به نقد می‌گشاید.مجتبی معتقد است فوتبال ما طی چندین سال اخیر، هیچ پیشرفتی نکرده است و مدام در حال در جا زدن بوده‌‌ایم. جباری درد فوتبال را از ریشه می‌داند و اعتقاد دارد اگر قرار باشد سیستم مناسبی بر مسند فوتبال ایران بنشیند، بسیاری از مدیران فعلی باید از فوتبال محو شوند!هافبک استقلالی‌ها می‌گوید خیلی از بازیکنان مستعد به خاطر آن که رابطه ندارند از فوتبال محو شده‌اند و حق‌کشی‌های زیادی در مورد جوانان خوش آتیه فوتبال ایران صورت گرفته است.

 

مصدومیت‌های متعدد

به جرات می‌توان گفت هافبک خوش‌تکنیک استقلالی‌ها یکی از بازیکنانی است که دچار بیشترین آسیب‌دیدگی شده ولی توانسته است پس از هر بار مصدومیت، روحیه‌اش را حفظ کند و به میادین بازگردد. خودش معتقد است انجام بیش از حد تمرینات بدنسازی و تداخل در نوع تمریناتش یکی از عوامل اصلی به وجود آمدن مصدومیت‌هایش بوده است.مجتبی تا به امروز 4 بار دچار مصدومیت‌های شدید از ناحیه زانو شده و مجبور شده است زانویش را به تیغ جراحان بسپارد.گفته می‌شد جباری به همین خاطر با استقلال، قرارداد مشروط امضا کرده است. اتفاقی که جباری آن را به شدت تکذیب می‌کند. همچنین باید یادآور شویم مجتبی جباری امسال خیلی زود و در همان روزهای آغازین فصل نقل و انتقالات، قراردادش را با استقلال به ثبت رسانید.اتفاقی که از مجتبی کاملا بعید به نظر می‌رسید چرا که وی عادت داشت قراردادش را در روزهای آخر به ثبت برساند.

 

پیشنهاد خوب از پرسپولیس

فصل 87-86 پیشنهاد اغوا‌کننده‌ای از پرسپولیس دریافت کرد. پیشنهادی که حدود 150 میلیون تومان بیشتر از استقلالی‌ها بوده است اما جباری حتی حاضر به مذاکره با آنها نشد!همین اتفاق موجب شد تا محبوبیت شماره هشت استقلالی‌ها بیش از پیش گردد.

 

بی‌تفاوت نسبت به متکدیان!

در چهارراه‌ها شیشه اتومبیلش همیشه بالاست! وقتی گدایان به سمت ماشینش می‌روند هیچ‌ عکس‌العملی برای کمک کردن به آنها نشان نمی‌دهد. در واقع مجتبی علاقه‌ای برای کمک به آنها ندارد. او معتقد است نباید به آنها توجه ویژه‌ای کرد و این‌گونه کمک‌ها موجب افزایش این افراد در سطح جامعه می‌گردد.

 

عضو انجمن‌های خیریه

برخلاف آن که هیچ‌گونه علاقه‌ای برای کمک به فقرا در خیابان‌ها ندارد، یکی از اعضای فعال در 2 انجمن خیریه می‌باشد که کمک‌های قابل‌توجهی را نیز به این انجمن‌ها می‌کند. شنیده‌‌های ما حاکی از آن است که وی در طول سال، حدود 20 میلیون تومان کمک می‌کند.

 

پول پای ماشین نمی‌دهد

اتومبیلش هیوندا سوناتای سفیدرنگ است و علاقه‌ای به این که اتومبیل‌های گران‌قیمت داشته باشد ندارد. جباری سال‌های سال نیز سوار پژو 206 می‌شد.

 

کتابخوان حرفه‌ای

در طول روز حدود 2 ساعت کتاب می‌خواند. کتاب‌هایی از پائولوکوئیلو و دکتر علی شریعتی را می‌خواند. رمان‌های کوئیلو را به خاطر نوع نگارش و مضمون داستان‌هایش می‌پسندد و کتاب‌های دکتر شریعتی را چندین و چند بار می‌خواند.

 

سینما برو نیست

او نیز مثل سایر افراد مشهور جامعه کمتر می‌تواند در مکان‌های عمومی حضور یابد، به همین دلیل کمتر به سینما و رستوران می‌رود اما به خاطر علاقه‌ای که خود و همسرش به دیدن فیلم‌های سینمایی دارند سعی می‌کنند فیلم‌های روز دنیا را ببینند. کمتر پیش آمده است به خاطر بازیگران خاصی فیلمی را انتخاب کند اما در میان آنها از بازی آل‌پاچینو، رابرت دنیرو، عزت‌ا... انتظامی و پرویز پرستویی لذت می‌برد. جباری به فیلم‌های اکشن و اجتماعی علاقه خاصی دارد.

 

رابطه خوب با آندو

در مشهد که بودند آنچنان با هم رابطه خوبی نداشتند و گفته می‌شد یکی از عواملی که موجب شد تیموریان خیلی دیر به استقلال بپیوندد، مجتبی جباری بوده است. اما به محض آن که آندو به استقلال آمد و در کنار همبازی‌ قدیمی‌اش قرار گرفت توانست رابطه خوبی با وی برقرار کند.شنیده‌های ما حاکی از آن است که جباری و آندو در اردوها رابطه خیلی خوبی با هم پیدا کرده‌اند و در شادی‌های پس از گل نیز زودتر از دیگران همدیگر را بغل می‌کنند.

 

شادی با حلقه

مجتبی جباری امسال خیلی خوب گلزنی می‌کند و معمولا شادی‌های پس از گلش را با همسرش تقسیم می‌کند. هافبک استقلالی‌ها پس از به ثمر رساندن گل، حلقه ازدواجش را می‌بوسد تا وفاداری به همسر هنرمندش را این گونه ثابت کند.

 

همسری هنرمند

همسر مجتبی جباری که تحصیلات عالیه‌اش را تا مقطع کارشناسی ادامه داده است، ویلون می‌زند و سبب شده است تا مجتبی نیز به موسیقی روی آورد. در اوقات بیکاری‌اش بیشتر برای جباری، ویلون می‌زند.

 

پیانیست

مدتی است که جباری به زدن پیانو روی آورده است. البته مجتبی به خاطر بازی‌های لیگ و تیم‌ملی کمتر فرصت پیدا می‌کند تا به زدن پیانو بپردازد.

 

مستند بین قهار

اطلاعاتش از نوع زیست حیوانات بسیار قوی است. در مورد اکثر جانوران، اطلاعات جامع و کاملی دارد. اکثر مستندهای حیات‌وحش را می‌بیند و به آنها علاقه‌مند است.

 

رابطه خوب با قیمه و فسنجان

دستپخت همسر و مادرش را خیلی دوست دارد. مجتبی به خورش قیمه و فسنجانی که مادرش می‌پزد علاقه‌مند است و اکثر اوقات، وقتی برای صرف غذا به منزل مادرشان می‌روند برایش این غذاها را درست می‌کنند.

 

وعده خوب صبحانه است

در وعده‌های غذایی به صبحانه توجه ویژه‌ای دارد. جباری معتقد است خوردن صبحانه مناسب و کامل از سایر وعده‌های غذایی مهم‌تر است و تاثیر بسزایی در اندام ورزشکاران دارد.

 

تیم‌ملی و کی‌روش

اگر مصدوم نمی‌شد تعداد بازی‌هایش به مراتب بیشتر از این‌ها بود. وی که در دوران برانکو ایوانکوویچ برای اولین بار به تیم‌ملی دعوت شد. نتوانسته بود پیش از این که کی‌روش هدایت تیم‌ملی را عهده‌دار گردد. آنچنان تکنیک خودش را به رخ بکشد. جباری از این که تیم‌ملی تحت هدایت کی‌روش است رضایت کامل دارد و او نیز همچون اکثر بازیکنان و کارشناسان فوتبال، معتقد است اگر شرایط برایش مهیا شود می‌تواند باعث پیشرفت فوتبال کشورمان گردد.کی‌روش نیز علاقه خاصی به سبک بازی مجتبی جباری دارد و به پاسکاری او علاقه دارد.

 

واقع‌‌بینی

هیچ‌وقت سعی نداشته موضوعی را بیش از پیش بزرگ کند. همواره از آنچه به وجود می‌آید در حد و اقتضای آن موضوع صحبت می‌کند. مثلا این که مجتبی معتقد است قضیه شیث و نصرتی، بیش از حد بزرگ شده است و نباید تا این حد به آن پرداخته می‌شد.

 

فیروز کریمی و فروتن فنی‌اند

بین مربیان وطنی نوع تمرینات فیروز کریمی و بهمن فروتن را متفاوت از سایرین می‌داند. به همین دلیل معتقد است که آنها جزو بهترین مربیان ایرانی هستند.

 

مشکل با قلعه‌نوعی‌

جباری به شدت با امیر قلعه‌نوعی‌ سرمربی سابق استقلالی‌ها مشکل دارد. جباری از نوع تمرینات قلعه‌نوعی‌ و لحن صحبتش با بازیکنان، خوشش نمی‌آید. او معتقد است هر بازیکن، صاحب شخصیت است و نباید آن را زیر سئوال برد.

 

بی‌‌‌تفاوت نسبت به 8

برایش هیچ فرقی نداشت شماره پیراهن او چه رقمی داشته باشد. البته سال‌هاست که شماره هشت را بر تن دارد و به آن عادت کرده است. وگرنه برایش اصلا مهم نیست که چه شماره‌ای را بر تن داشته باشد.

 

عشق کنسرت

تنها محافل عمومی که علاقه دارد به آنجا برود کنسرت است. اکثر کنسرت‌های گروه شمس به سرپرستی کیخسرو پور ناظری را به همراه همسرش می‌رود. جباری کمتر به کنسرت خوانندگان و گروه‌های پاپ می‌رود. البته جباری در اتومبیل شخصی‌اش آهنگ‌های محسن چاووشی و سروش لشکری ملقب به هیچ‌کس را نیز گوش می‌دهد. علاقه جباری به صدای چاووشی به حدی است که قصد دارد با او آشنا شود و رابطه برقرار کند.

 

اهل شعر و ادب

دیوان اشعار زیادی دارد. از حافظ گرفته تا خیام و مولوی. اگر کسی قصد مشاعره با وی را داشته باشد قطعا شکست خواهد خورد! چرا که مجتبی تسلط کامل به اشعار شاعران دارد.

 

متنفر از تزویر

سم روابط فوتبالی و اجتماعی را ریا می‌داند. از تزویر بیزار است و با افرادی که ظاهر و باطنی متفاوت دارند سعی می‌کند ارتباط برقرار نکند و دلیلی می‌داند بر عدم توفیق در کارهای تیمی.

 

رویای جباری

مجتبی جباری پاک شدن فوتبال ایران را رویایی دست نیافتنی می‌داند.جباری به بازی در لیگ‌های معتبر اروپایی نیز علاقه دارد. اما به نظر می‌رسد دیگر وقت آن رسیده که وی فوتبالش را در همین ایران دنبال کند! چرا که سن و سال جباری این احتمال را کاهش می‌دهد.

 

لقب ژاپنی‌ها برای جباری

او را زیدان آسیا می‌نامند. چند سال پیش وقتی همراه با تیم‌ملی مقابل ژاپن بازی کرد، نظر کارشناسان و مفسران فوتبال ژاپن را به خود جلب کرد و لقب زیدان آسیا را از آن خود کرد.

 

کمتر مصاحبه می‌کند

اهل مصاحبه کردن نیست. به غیر از تنی چند از دوستان مطبوعاتی‌اش کمتر با دیگران مصاحبه می‌کند و علاقه‌ای به حضور پررنگ در صفحات روزنامه‌ها ندارد.

 

احساس مسئولیت شدید در مورد آینده خانواده‌اش

همان طور که می‌دانید جباری هنوز طعم شیرین پدر شدن را نچشیده است اما از حالا به فکر آینده زندگی آنهاست. او معتقد است پدر و مادر باید بیشتر وقت خودشان را صرف فرزندان‌شان کنند تا در تربیت آنها مشکلی به وجود نیاید. وی در این باره احساس مسئولیت خاصی می‌کند.

 

کم‌حافظه

با این که جباری یکی از باهوش‌ترین هافبک‌های حال حاضر فوتبال کشورمان است اما حافظه وی ضعیف است و خیلی از خاطره‌ها را به یاد ندارد!

 

تلخ‌ترین خاطره

حتما بسیاری از استقلالی‌ها این موضوع را می‌دانندکه فوت پدرش تلخ‌ترین خاطره را برایش رقم زده است.

 

بهترین خاطره

2 دوره قهرمانی در رقابت‌های لیگ‌برتر، جزو بهترین خاطره‌هایش است. اتفاقی که جباری معتقد است استقلال، امسال نیز می‌تواند به‌آن برسد.


نظرات شما عزیزان:

++++
ساعت3:25---23 ارديبهشت 1391
اگر مایل به تبادل لینک با انجمن رسمی کل کل بودی خبر کن

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ جمعه 27 آبان 1390برچسب:, ] [ 20:31 ] [ alvand houshiar ] [ ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.امیدوارم بهتون خوش بگذره.به نظر سنجی ام هم رای بدید.دوستدار شما alvand
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان alvand77 و آدرس alvandhoushiar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
امکانات وب

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 15
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 15
بازدید ماه : 47
بازدید کل : 2090
تعداد مطالب : 17
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت


مشاهده جدول کامل ليگ برتر ايران

آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس


فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

تبادل لینک

فروش بک لینک